Moe

9 juni 2017 - Burwell, Verenigd Koninkrijk

Ik geef het dus toe gisteren was ik moe van kathedralen.
De kathedraal van Ely leek wel een markt. Ik moest omgerekend 30 euro betalen voor een kijkje, het beklimmen van de toren en een kop koffie. "Nee" zei ik tegen de hostess, ik wil alleen maar even zitten en wat stil zijn. "Dan voor u achter het blauwe koord blijven" reageerde zij.
Ik was niet alleen, er waren er meer die op de stoeltjes achter het blauwe koord bleven. En wat gezellig, maar ook serieus..met de familie uit Scunthorpe en de Amerikaanse oud-strijder met zijn vrouw uit Kansas.
Ik heb er anderhalf uur gezeten, en ben doorgefietst slingerend door het vlakke land..bijna Vlaanderen zo voelde het. Toch weer 70 km, nauwelijks zon, grijs, grauw, veel wind.
Nog even de pub in gisteravond. Je gaat staan, je bestelt, je lacht naar een willekeurig persoon en je start je gesprek. Stuart deze keer, metselaar nog in zijn werkkleding. Hij gaf mij een inkijk in het paardenrennen...de wereld van het wedden...en dingen die de Engelsen echt interesseren. Historie en identiteit.
Om 22.00 naar huis exit polls. Cons 314 Labour 267 Snp 34. Oeiiii...een geweldige klap voor May.