7 juni 2017 - Peterborough, Verenigd Koninkrijk

Jongens wat liep het lekker vandaag. 99 km en om eerlijk te zijn de wind was mijn vriend. Strak west, soms stormachtig, smeet hij mij regelmatig van links naar rechts.
Maar de laatste 30 km oostelijk richting Peterborough vloog ik wel met 35 tot 42 km per uur over het asfalt...heerlijk ! En daar stond ik klokslag 16.00 uur voor de kathedraal van Peterborough. Uniek van buiten, weinig spectaculair van binnen. Op het dak na dan. Prachtig geschilderd hout uit 1250.
Ik had mij voorgenomen niet veel te ontmoeten en te praten vandaag maar te fietsen.
Het ging om 8.00 uur al mis toen de gastvrouw nog even bij mij kwam zitten en haar echtscheiding op tafel legde. De problemen met haar ex, en dat er uiteindelijk niets anders opzat in haar eigen guesthouse te gaan wonen. Het verklaarde ineens waarom de ene kamer wel en de andere kamer niet tot het gasten gedeelte behoorde. Privat en business liepen dwars door elkaar heen. Mooi mens.....
Ik hield mij verder aardig aan mijn afspraak tot het laatste uur. Plots stond ik voor een spoorwegovergang bewaakt door...de zoon van een Nederlander...Jan van Gameren uit Boskoop. Honderd procent Engels maar met een Nederlandse woordenschat vol met vloeken en schuttingtaal. Ik kreeg thee, zijn directiestoel en de uitleg van het treinstelsel aangeboden. Ik vertelde dat ik christen was..en ook hij ging ervoor zitten...ik luisterde naar zijn verdriet en eenzaamheid. Plots sprong hij op..."ik zet je door de hekken" riep hij...en ik vloog verder !

7 Reacties

1. Leonard en Christine:
    7 juni 2017
    Je kan altijd nog schrijver worden Jan. We blijven genieten van je verhalen!
  2. Gerard:
    7 juni 2017
    Vet Jan. Leuk al die verhalen en ontmoetingen met al die mensen. (Ook de groetjes van mijn ouders)
  3. Nans:
    7 juni 2017
    He Jan. Zeker hele mooie verhalen! En wat ik zo zie op de foto's is het genieten van een prachtig decor om door heen te fietsen! Gaaf hoor! En bijna bij London! ; )
  4. Jan:
    8 juni 2017
    Dankbare lezers, het doet mij dan ook heel veel plezier !!
  5. Ruud:
    Ha Jan,

Mooi man je (b)logboek.
    Blij dat ik nu de link heb.
    Ook een stuk herkenning: in 1974 was ik in Ely en Petersborough met mijn zus, trokken rond met de Greenliner. Jeugdherbergen.
    Wat je toen veel zag in de kerken, mensen met grote stukken papier en houtskool. Zij trokken de teksten over van de grafstenen met bronze tekstvakken - brassing hete dat geloof ik -
    Succes met je tocht, zeg maar quest.
    Geniet ervan.

Groeten van Ruud
  6. Ruud:
    Ha Jan,

Mooi man je (b)logboek.
    Blij dat ik nu de link heb.
    Succes met je tocht, zeg maar quest.
    Geniet ervan.

Groeten van Ruud
  7. Ruud:
    8 juni 2017
    Sorry dat het er 2x staat, storing op de pagina.
    Net nagevraagd bij mijn zus:
    Het is "Brass Rubbing".