Vandaag...

31 mei 2017 - Hawes, Verenigd Koninkrijk

Vandaag prachtig weer een volle zon. Ik verkoos de smalle landweggetjes boven de provinciale weg. Eerst naar de markt om wat fruit en brood te kopen. De smalle wegen waren wel heel smal, en ik moest vandaag weer hekken openen en achter mij sluiten. Je fiets of liever, je loopt tegen de heuvels op. Ik merk dat ik geaccepteerd heb maar gewoon de tijd te nemen. Op mijn route vandaag 1 winkel, een heuvel / bergpas en een afdaling van een kleine 4 km. Met gemiddeld 50 km p/u naar beneden. Prachtige vergezichten af en toe een auto en een enkele loper. Ik was om 14.30 in de kaasfabriek. Busladingen vol toeristen, zo'n 25 soorten kaas van blauwe bessen tot sambal. De hostel is redelijk vol, praktisch allemaal Engelsen, een Indiaas gezin en mensen die werken in de horeca. Hawes is leuk 1 straat met restaurants, cafés en een kerk. Een pint gedronken met Bill van Cambridge een gepensioneerde fietsende leraar. Zorgen over brexit, de verarming van de samenleving en de grote groep laagopgeleide blanken die zich niet meer thuis voelen in eigen land. Zinnige discussie maar een echte oplossing hebben wij niet. Morgen richting Ripon eerst het kasteel bezoeken van Richard de derde en dan vrijdag York. De vlakke kilometers gaan komen.