Tja....

30 mei 2017 - Sedbergh, Verenigd Koninkrijk

Vanmiddag aangekomen in Sedbergh, de deur van de Yorkshire dales. Drijfnat en koud meldde ik mij in centrum van dit stadje. In de bibliotheek vroeg ik aan de balie of er ergens een slaapplaats was. De man leek niet te reageren, maar na enkele minuten kreeg ik door dat hij voor mij aan het bellen was.
Ik arriveerde bij een villa met een mezoeza (joden dacht ik). Een allerhartelijkste ontvangst.
Ik snakte naar een douche. Bij de thee die volgde stelde de oudere vrouw voor of ik zin had om vanavond mee te gaan bij de training klokkenluiden in de oude kerk. Zij bleek voorzitter van kerkraad waarom niet, waarom niet...wat een ervaring ! Bellringer heet het hier, ik weet nu wat het is een zware klok te luiden..geweldig.
Vanochtend en vanmiddag veel geklommen, alweer....ik heb lakedistrict verlaten na eerst onderweg nog prachtige foto's te hebben gemaakt.
Vanochtend ontbeten met de charity manager van Everton / Liverpool. Leuk hij liet mij foto's zien van Koeman en Cruyff.
En na de emotionele avond er voor met drie Amerikanen (tijdens ons gezamenlijke eten kwamen zij erachter verkeerde keuzes te hebben gemaakt met elkaar op wandelvakantie te gaan...) weer op de pedalen.
Ik was verdrietig onder de mailafwijzing van een sollicitatie. Soms kwam in mij op vandaag, mij niet ergens specifiek thuis te voelen, maar juist door alle ervaringen en ontmoetingen van de laatste dagen gewoon te moeten rondtrekken. Tja...
Rusten nu morgen weer een drukke dag..ik ga een kaasfabriek bezoeken, leuk !

1. Leonard en Christine:
    30 mei 2017
    Ik moest gelijk aan Hebreeen 13:14 denken, Jan
    "Want wij hebben hier geen blijvende stad, maar wij zoeken de toekomende.''
    Toch hoop ik dat (naar het aardse) Zwijndrecht een beetje je thuis mag worden...en ik denk dat velen dat met mij hopen!
  2. Jan:
    31 mei 2017
    Dank jullie wel voor de lieve reactie. Je wordt hier op jezelf terug geworpen. Toch is het bijzonder wat je allemaal meemaakt op zo'n reis en wie je allemaal ontmoet. Ik kan alleen maar dankbaar zijn.
  3. Marcel:
    31 mei 2017
    Zwijndrecht, je vaste stekkie. En zo nu en dan eens op een andere plek komen (Woerdense Verlaat) met je eigen logeerbed, om uit te rusten, even zitten bij de Heer. Je bent een bijzondere vriend! Ik geniet van je verhalen Jan. Schrijf gerust wat meer.
  4. Jan:
    31 mei 2017
    Gaaf, je hebt dat prachtig opgeschreven. Even niks dan aan de voeten van de Heer, daar bij de sluis in de Woerdense Verlaat. Ik ga de kaasfabriek in hier in Hawes. Ze hebben hier allen speciale kazen, dus geen Gouds belegen. Die eten wij binnenkort samen weer, uit mijn voortassen die nog bij je staan. Mooie dag vriend groeten aan Sjouke en de jongens