Langs kerken en kathedralen

Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Ik ben een fietser / wandelaar. Ik ben gek op natuur, cultuur en ontmoeting!

Ik vind landen als Engeland en Frankrijk heerlijke landen om doorheen te trekken, langs kleine smalle wegen door pittoreske dorpen. In de avonden, zoek ik als het zo uitkomt een slaapplaats. Ik zet mijn tent op en eet en drink wat lekkers.

Genieten van het kleine simpele is op mijn lijf geschreven. Daarnaast heb ik geen haast, blijf ik rustig wat langer ergens, als mij dat bevalt.

In 2009 ben ik een actief gelovig mens geworden. Dat heeft het leven er niet gemakkelijker op gemaakt, maar wel een stuk rijker. De bijbel spreekt meermaals over wandelen met God, ik doe dat per fiets....en heel letterlijk.

Over onze reis

Er is altijd in mij een roep naar onderweg zijn en dat in combinatie met ontmoeten en beleven.

In 2008 fietste ik door Schotland, Noord-Ierland, Ierland en aansluitend Frankrijk en België. Het was een ware belevenis, avontuurlijk en ook spannend (mijn dagen in Belfast bijvoorbeeld).

In 2010 fietste ik naar Santiago, een bijzondere tocht van stilte, avontuur en veel vriendschappelijke ontmoetingen. Toen al kwam het idee op om ook nog eens naar Rome te fietsen.

In 2015 ronde ik de bijbelschool af, Rome deze keer ?

In 2017 fietste ik door Engeland met in mijn achterhoofd...juist ja...Rome. Na de overtocht en aankomst in Newcastle fietste ik door het Lake District, de Yorkshire Dales en midden Engeland richting London en Canterbury. Ik bezocht een kleine 30 kerken waaronder 15 kathedralen (York, Lincoln, El en natuurlijk Canterbury). De tocht door Engeland heeft mij veel gebracht. Ook heeft het mij dichter bij mijzelf gebracht.

In 2018 ging de fietstocht naar Rome door Midden-Europa niet door, maar het bracht mij toch weer in Engeland (naar de bruiloft van Bill) en Frankrijk (een ontmoeting met oude vrienden). Die laatste tocht was dan weliswaar wandelend, maar ook daarin ontmoette ik veel mensen met elk hun eigen verhaal.

En nu dit jaar word ik, geïnspireerd door mijn schrijverstraining aan de volksuniversiteit, mij bewust van het feit dat iedere dag zo zijn eigen verhaal kent. Dat je daar niet speciaal voor op reis moet zijn. Sterker juist om de hoek, op weg naar wat ook, ligt de ontmoeting voor het oprapen en het avontuur voor het aanraken. Verhalen van onderweg dus, gewoon simpel en dichtbij!

Bezochte landen

Wij hebben 29 landen (12%) bezocht:

Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Brunei, Curaçao, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Maleisië, Myanmar, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.