Veel van alles

5 juni 2017 - Epworth, Verenigd Koninkrijk

Op deze pinksterzondag, eigenlijk veel van alles.
De hele nacht was het op de kamer van 8 in de hostel zeer onrustig. Personen die om 23.00 arriveerden direct weer vertrokken om dan rond 4.00 weer terug te komen.
Weinig geslapen derhalve. In de eetkamer van de hostel deze ochtend overal TV met de gebeurtenissen uit London. Ik kon het niet aanzien. Met Jennie adressen uitgewisseld en elkaar succes gewenst, zij fietste naar Bridlington vandaag.
De dag begon echt toen ik bij de kerk aankwam om 9.00. De ouderling van dienst kon niet veel meer zeggen dan "roll it in" toen hij mijn fiets zag. Warm bad in deze kerk, fiets in de consistorie...Heilig avondmaal en Ezechiel 37 over de gebeenderen die nieuw leven worden ingeblazen.
Dankbaar afscheid genomen !!
In het centrum van York aangesproken door twee agentes op de fiets. Waar ik naar op weg was. Even kunnen kletsen met ze over alle ontwikkelingen in Engeland. En een foto natuurlijk.
Juist begon in de kerk tegenover de kathedraal een jongerendienst. Genoten, kreeg een klein steentje als de gedenksteen van Jacob (Bethel). Hij gaf zijn leven, zijn aanbidding en zijn geld aan God....en jij....en ik.
Daarna ongelooflijk hard gefietst 65 km. Onderweg nog een gesprek met ex Hollanders die al een heel leven wonen in dit gebied boven Lincoln.
Echt een klein uur heel gezellig met deze mannen.
Zij maakten mij opmerkzaam op het
geboortedorp van John Wesley, Epworth, ( methodist en arminianist). Nu slaap ik naast zijn preekgestoelte ....in the red lion...echt gaaf!!

Foto’s