De Geest waait waar....

2 juni 2017 - York, Verenigd Koninkrijk

Rond 19.00 gisteravond naar de kathedraal van Ripon. Zij is prachtig. Een geweldig westelijk raam gebaseerd op mattheus 25 en psalm 45. Maar ook de crypte uit 637 is indrukwekkend. Er rijst werkelijk een blok voor je op als je in de winkelstraat loopt.
Juist toen ik wat foto's maakte kwam een persoon mij uitnodigen voor een stil moment in de zijkapel. Het duurde uiteindelijk een uur, met de nabespreking door een priester.
Hij wees mij op het feit dat ze blij zijn met Nederlanders want dat bepaald hen bij Willibrordus, die hier zijn opleiding tot evangelist kreeg.
Ik liep voldaan naar huis, toen ik op de markt een man tegen kwam met een hoorn. Hij kondigt iedere avond om 21.00 uur het einde van de dag aan. Op de foto dus....
Daar was het ook, dat ik een Maleisische familie tegenkwam op bezoek in Engeland. Zij waren van Miri / Sarawak / Borneo. Het was hun nationale feestdag, en dan hoor je je huis open te stellen voor de vreemdeling.
Ik mee in een grote auto. Ik heb er tot 23.30 heerlijk warm gegeten. Zij bleken vol-evangelisch, en vol van de Heilige Geest.
Ik had het heel goed daar, ik vertelde de bijbelschool te hebben gedaan en toch mijn thuis weer te hebben gevonden in de traditionele protestantse kerk.
Zij vroegen mij voor hen en hun huis te bidden....ja de Geest waait waar Hij wil !!
En nu zit ik in het centrum van York onder de geweldige kathedraal. In de hostel blijf ik ook morgen om te wassen en te koken en dan door te fietsen richting Lincoln !

1. Gerard:
    4 juni 2017
    Leuk om te horen Jan. Bijzondere ontmoeting met die Maleisische familie!
  2. Jan:
    4 juni 2017
    Jazeker Gerard ! Goede pinksterdagen, en zeg de grote kerk van Dodrecht even gedag als je wellicht dit weekend nog langs de rivier loopt !