Aanpakken

17 juni 2017 - Geraardsbergen, België

Gisterochtend samen met Theo uit Bocholt (Belg. Limburg) ontbeten. Wij waren vol van onze Waalse kamergenoot die ons nog tot 8.00 ochtend's bezig heeft gehouden. Steeds nam hij afscheid van ons met een sarcastische lach, steeds dook hij ook weer op. Een zeldzaam personage. Theo ging naar Santiago. Wat had hij veel bij zich. Ik heb hem leuke adressen en adviezen kunnen geven. Wij gingen als vrienden uit elkaar.
Richting Ath plots een verkeersongeval met een doorrijder. Ontredderd stonden de mensen naast hun auto's. Een vrouw volledig in schock. Ik heb water en eten aangeboden en gewacht op de politie.
Ik kon zeker een kwartier niet fietsen, ik besefte ook mijn kwetsbaarheid zo op de fiets.
In de brouwerij van Dupont genoten met een groep walen. Het blijft toch een apart volk, nooit echt uitgesproken. Genieten met een randje dus.
Nu uiteindelijk in Geraardsbergen helemaal alleen in een grote hoeve. Ik denk na over alles wat de laatste weken gepasseerd is, over mijn toekomst...over aanpakken....kansen en mogelijkheden.... en Antwerpen waar het vandaag heen gaat....