Enkel indrukken

25 mei 2017 - Durham, Verenigd Koninkrijk

Een warme dag met slechts 47 km, maar veel indrukken. Met mijn Canadese kamergenoot ontbeten, hij wandelt de hadrian wall. Om 07.50 ontvangst door de geestelijke van de kathedraal van Newcastle. Mijn fiets mocht mee de kapel in. Prachtige dienst, de man deed zijn best mij de hele liturgie uit te leggen.
Onderweg in een pub een grote koffie gedronken, die ik aangeboden kreeg. Aangeslagen zijn de Engelsen door de gebeurtenissen in Manchester. Het was indrukwekkend  om 11.00 twee minuten stil te zijn, alles kwam tot stilstand in het dorp waar ik was.
De werkelijk immense kathedraal van Durham rees voor mij op, maar ik mocht er aanvankelijk niet in. De security hield mij tegen. De fietstassen waren mogelijk bomtassen. Ik moest mij verwijderen. Twee welwillenden gidsen knepen een oogje dicht en bewaakten de fiets. Wat een kathedraal, toch bedacht ik mij....kijk ik er naar als een toerist attractie of een huis van stilte en gebed.....
Nu de eerste nacht op de camping naast een Engelse familie, we zijn de enigen op het trekkersveld.
Nog wat lezen nu en dan lekker slapen...morgen richting Alston.